Dział merytorycznie podlega Zastępcy Kanclerza UJ ds. Collegium Medicum i zajmuje się:
- dokonywaniem zakupów na rynkach krajowych i zagranicznych na podstawie wniosków składanych przez jednostki organizacyjne UJ CM po decyzji Działu Zamówień Publicznych CM odnośnie trybu ich realizacji,
- realizowaniem dostaw towarów zarówno niepodlegających ustawie – Prawo zamówień publicznych, jak i po przeprowadzeniu postępowań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- prowadzeniem korespondencji związanej z realizacją zakupów, negocjowaniem cen, terminów i innych warunków handlowych z kluczowymi kontrahentami,
- terminowym odbiorem dokumentów dotyczących zakupów, sprawdzaniem zgodności przesyłek ze specyfikacją zamówień oraz realizacją reklamacji jakościowych i ilościowych dotyczących realizowanych zakupów,
- prowadzeniem konsultacji w zakresie prawidłowości wypełniania wniosków kierowanych do Działu Zamówień Publicznych CM oraz sprawdzaniem wniosków pod względem kompletności danych istotnych przy realizacji zakupu,
- wystawianiem druków OT na przyjęcie środka trwałego,
- sporządzaniem deklaracji obrotu towarowego wewnątrz wspólnoty EU-INTRASTAT zamawianych towarów.
Jednostki podległe:
- Sekcja Aparatury z Zespołem Wsparcia Technicznego
- Sekcja Zakupów
Sekcja Aparatury – zakres zadań i kompetencji
Do zakresu działania Sekcji Aparatury należy zaopatrywanie jednostek UJ CM w sprzęt komputerowy, aparaturę naukowo-badawczą, urządzenia laboratoryjne, sprzęt medyczny, pozostałe urządzenia oraz prowadzenie całości spraw związanych z gospodarką aparaturą, sprzętem naukowo-badawczym, dydaktycznym i diagnostyczno-leczniczym należącym do jednostek UJ CM.
Do zadań Sekcji Aparatury w szczególności należy:
- kompleksowa realizacja zakupów aparatury, w tym zapewnienie jej montażu i uruchomienia,
- prowadzenie postępowań ofertowych dotyczących zakupu aparatury i składanie zamówień u dostawców krajowych i zagranicznych,
- przygotowanie dokumentów do Ministerstwa Edukacji i Nauki w celu uzyskania zaświadczenia uprawniającego do zakupu sprzętu komputerowego z zerową stawką podatku VAT.
Zakres kompetencyjny
Sekcja Aparatury jest jednostką kompetencyjną w zakresie zamówień na:
- dostawy aparatury specjalistycznej
- dostawy sprzętu komputerowego, drukarek i skanerów
- dostawy kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych
- dostawy projektorów i innych urządzeń peryferyjnych
- usługi związane z konserwacją i naprawami zakupionego sprzętu.
Zespół Wsparcia Technicznego – zakres zadań
Do zakresu zadań Zespołu Wsparcia Technicznego należy:
- wykonywanie konserwacji i napraw aparatury będącej własnością UJ CM lub zlecanie tych prac zewnętrznym serwisom specjalistycznym, a także zakup części zamiennych do bieżących napraw,
- nadzór nad stanem technicznym aparatury należącej do UJ CM,
- wydawanie opinii o stanie technicznym urządzeń,
- obsługa sprzętu audiowizualnego,
- wsparcie techniczne przy realizacji zakupów.
Sekcja Zakupów – zakres zadań i kompetencji
Do zakresu działań Sekcji Zakupów należy zaopatrywanie jednostek UJ CM w asortyment niezbędny zarówno do realizacji ich zadań statutowych, jak i do prowadzenia działalności finansowanej ze źródeł zewnętrznych, w tym w: odczynniki chemiczne, materiały i pomoce laboratoryjne, zwierzęta laboratoryjne, meble, materiały budowlane, elektryczne, wod.-kan., środki czystości, materiały biurowe i inne.
Do zadań Sekcji Zakupów należy w szczególności:
- prowadzenie postępowań ofertowych i składanie zamówień u dostawców krajowych i zagranicznych zgodnie z zapotrzebowaniem poszczególnych jednostek UJ CM oraz obowiązującymi przepisami ustawy – Prawo zamówień publicznych,
- prowadzenie magazynu CM, w tym dokonywanie okresowych kontroli i pełnienie nadzoru nad warunkami magazynowania i stanem zapasów,
- opracowywanie okresowych wykazów materiałów zbędnych i niepełnowartościowych znajdujących się w magazynie CM.
Zakres kompetencyjny:
Sekcja Zakupów jest jednostką kompetencyjną w zakresie zamówień na:
- materiały biurowe
- środki czystości
- odczynniki
- inne materiały potrzebne dla działalności UJ CM.